Allmänt       Copenhagen       Brasilien       People       Trips       Sports       Videos       Likes

Trancoso here we come

Publicerat 2013-05-10 10:55:00 | i kategori Allmänt

Så är vi klara för att flyga upp till Trancoso, via Sao Paulo. Jannicke var på telefonen nästan hela tiden, problem med hennes arbetsvisum, men vi var super glada och exalterade över att åka till Trancoso. Det går inga direktflyg till Porto Seguro, flygplatsen man flyger till när man ska till Trancoso, så antingen flyger man över Sao Paulo eller Belo Horizonte.
 

 
Agnes... Norsk tjej, uppvuxen i England och helt galen. Agnes lärde jag känna under denna tur till Trancoso, mer om henne sen. Kolla in uttrycket i ansiktet på damen som tittar in i kameran, hahahahaha
 
Porto Seguro, Bahia, flygplats är mini, gud så underbart att vara här igen. Trancoso har och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, kommer aldrig glömma första gången jag kom hit. Jag blev medbjuden hit av Romero under min första resa i Brasilien, hade inte en aning om vad som väntade. Hade bara tagit med mig ett handbagage med lite kläder och bikinis och när jag möte Romero och hans vänner på flygplatsen hade de alla de största resväskorna jag någonsin sett. Romero bad mig hämta mitt bagage, jag sa: This is my luggage. Han sa: No, you are kidding me, get your luggage so we can go.. Herregud, jag ville bara sjunka genom jorden. 
Resten är historia, hade ett par underbara dagar i Trancoso med honom och hans vänner och mötte massor av folk som jag fortfarande har kontakt med och som har varit och hälsat på mig i Köpenhamn.
 
Det första vi gjorde när vi kom ut från flygplatsen var att beställa varsin Tapioca, min med ost och Goiaba sylt, men man kan få med ost, tomat, skinka, lök, smör och en massa andra läckra saker. Tapiocan kommer från nordöstra Brasilien och är som en typ av pannkaka gjord på cassava. När jag var med Maria, Ann och Tamara i Joao Pessoa åt vi Tapioca nästan varje dag.
 
Mums...
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: