Allmänt       Copenhagen       Brasilien       People       Trips       Sports       Videos       Likes

Hello Belo Horizonte, Pão de queijo and crazy people

Publicerat 2013-04-25 21:27:00 | i kategori Allmänt

Äntligen incheckade och klara för att flyga till Belo Horizonte, Minas Gerais. Att checka in när man ska flyga inrikes i Brasilien är helt galet (jämfört med korrekta skandinavien). Alla kommer sent till flygplatsen och kön till check in är hur lång som helst, att hinna med flyget om man ska stå i den kan man glömma. Så hela tiden går personal runt och skriker upp olika flyg som strax ska avgå, folk tas ur kön för att få gå före alla andra och så hinna med sitt flyg. Annorlunda system men alla kommer ju med sina flyg och det är ju det viktigaste.
 
Belo Horizonte i delstaten Minas Gerais, är Brasiliens tredje eller fjärde största stad och konstigt nog så kommer de flesta brassar jag känner just här ifrån.
Min kära vän Celso, som jag möte i Trancoso första gången jag var i Brasilien, kom och hämtade oss på flygplatsen och med sig hade han färska "Pão de queijo" från sitt eget bageri, mums
 
Pão de queijo, cheese breads, ostbröd/ostbollar är en specialitet från Belo Horizonte, då osten de använder kommer från Minas Gerais. De äter dessa ostbollar hela tiden, till frukost, lunch, snack och kvällsmat.. Super goda men inte hela tiden, har aldrig ätit så många som jag gjorde de här dagar vi var i Belo.
 
Killarna tog med oss ut på lunch direkt efter att vi kommit fram, närmast är Celso, en riktigt god vän,  sen har vi Leo, crazy Leo som vi bodde hos de två första nätterna och sist men inte minst har vi Romero, we call him Dick, min första brasse vän som jag träffade i Stockholm för snart två år sedan. Alla killarna har varit och hälsat på mig i Köpenhamn och det var fantastiskt kul att hälsa på dem i Belo och se hur deras liv är. Mitt över Celso är hans söta flickvän.
 

Vi var på en restaurang med typiska maträtter från Minas Gerais och Brasilien, hur mycket mat som helst. Feijoada sägs vara Brasiliens nationalrätt. Smakar väldigt gott även efter att man precis har klämt i sig typ fem st Pão de queijo /ostbollar.
 
Ännu mera mat..
 
Vi var väldigt mätta och belåtna när vi lämnde denna super mysiga restaurang.
 
 
 
 
Postat av: Louise

Mitt i prick Anna! Nu kurrar det i min mage... En sån där ostbulle hade suttit fint nu 😃Ännu en anledning att bege sig till Brasilien 2014 - the fooooood!

Svar: Bambi, du är bara bäst! Miss you och ska allt ta med en ostbulle hem till dig!
Anna

2013-04-26 @ 06:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: